lördag 4 september 2010

Det var ett tag sen jag skrev här... Har jobbat över väldigt mycket. Vilket jag inte har några problem med. Men jag blev lite paff i onsdags när "chefen" sa att jag inte är bra nog för en anställning. Här har jag slitit skiten av mig för att han ska se. Men jag förstår honom. Det är ändå ett bageri med kvalité och jag är bara en skitunge som jobbat med detta i 3 månader. Men jag kan inte hjälpa att bli ledsen ändå. Jag kommer ha med mig detta hela livet. Så det är bra! Ikväll ska jag på personalfest på da matteo. Känns kul, lite nervöst för att jag inte känner någon. Men gratis mat och sprit tackar man inte nej till!
Jag har äntligen fått igång min vetesurdeg. Eftersom den har legat och vilat i flera månader och inte fungerat som den ska ha jag försökt väcka den på olika sätt. Jag har matat den med vetemjöl special, tagit ut lite ur bunken och tillsatt mer mjöl och vatten men det har inte funkat så i veckan prövade jag igen att ta ut ca 1 dl ur vetesurdegen och tillsatte ca 200 g vatten och 200 g vetemjöl och sen ställde den i rumstemperatur över natten. Nu lever den!!!!! Ska bara se till att försöka mata den varje / varannan dag!
Nu ska jag äta frukost och läsa gp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar