lördag 28 augusti 2010

Jag hade hemska mardrömmar inatt och det var riktigt skönt att gå upp imorse. Jag satte på ugnen tidigt eftersom jag har en baksten i ugnen som behövs värmas upp sakta. Jag älskar min baksten. Brödet blir krispigt på utsidan och riktigt saftigt inuti. Jag prövade min nya surdeg. Jag har två rågsurdeg i kylen, och denna surdegen fungerade jätte bra. Syrligt i smaken och fina hål. Precis som det ska vara! Det blev bra bröd. Inte jätte vackra men övning ger färdighet: Så jag har med andra ord haft en god frukost med nybakt bröd, kaffe och gp. Ikväll ska jag göra buffé mat och ska försöka komma ihåg att fota. Haha. Nu ska jag städa undan all skit som jag tagit fram. Jag fattar inte att det alltid blir så stökigt när jag bakar och lagar mat. Jag har liksom mat i håret och ansiktet och hela köket ser ut som att det varit barn där och lekt med maten. Haha. Här kommer lite bilder på bröden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar