lördag 21 augusti 2010

Lördagsmys

Jag har haft en bra dag idag. Vaknade helt krossad idag men bestämde mig för att skärpa mig och åka in till stan för att träffa terese!! Kommer sakna dig terese!!!! Så dagen blev bra till slut ändå. Ett par skor fick jag köpt med och drack min favorit islatte på espresso house. Kan det bli bättre?
För er nötälskare där ute ska jag ge er ett recept på rostade nötter. Det är nyttigare att köpa naturella och rosta själv! Gott blir det med. Mitt lördagsgodis består numera av rostade nötter, olika sortes melon och nektariner. Det är inte choklad men helt klart godkänt.

Rostade nötter:
1 påse mandlar
1 påse cashewnötter
eller blandade nötter
1 msk rapsolja
1 msk flingsalt
paprikapulver
ev. 1 msk honung (om ni tycker om lite sötare nötter)
Sätt ugnen på 150 grader. Lägg ett bakplåtspapper på en plåt och tillsätt allt. Rosta tills nötterna fått färg 15-20 minuter. Rör om då och då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar