söndag 12 september 2010

Min vecka

Jag har tre veckor kvar på min praktik på da matteo panetteria och jag känner att jag lärt mig oerhört mycket. Men jag har fortfarande inte fått arbeta så mycket med ugnen. Jag hoppas att jag får göra det innan praktiken är slut. Jag har fortfarande 1000 frågor. Det är så mycket som jag inte förstår. När jag började på bageriet tänkte jag att det kan inte vara så svårt, jag har ju bakat hemma massa. Men nu inser jag att jag kunde ingenting. Bröd är en hel vetenskap och det finns så mycket som kan gå fel. Man måste lära känna degen, bli bästa vän med den och behandla den med respekt. Jag börjar få lite grepp om det men jag har en lååååång väg att gå tills jag kan kalla mig själv bagare. Dessa tre veckor kommer bli riktigt hårda. Jag ska arbeta 6 dagar i veckan och antagligen kommer det bli mycket övertid också. Det gör inte mig något. Jag vill lära mig!!! Det har hänt så mycket denna veckan. Det har kommit en ny bagare till oss och hon är helt fantastisk. Vilken passion hon har och vilken glädje. Sådana vackra bröd, härlig inställning och en sjukt bra lärare. Vart har du varit hela tiden Marie? haha.
Mindre roliga saker:  Min pojkväns kära mormor har blivit sjuk och hon är en fantastisk människa och ung. Jag hoppas att allt ordnar sig. Det är aldrig lätt när sådant här händer. Man känner sig så hjälplös. Väntan är värst. Jag försökte i alla fall pigga upp mikael så jag gav honom en paradisask.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar