onsdag 10 oktober 2012

Hälsa - 20 kilo

Jag har aldrig riktigt varit en sporttyp. När jag var liten ville jag mest sitta hemma, äta godis och titta på tv. Sen fick jag diabetes. Jag har försökt att röra på mig efter det, men inget intresserade mig. För några år sedan tog jag tag i det där och började gymma. Tyvärr rann det ut i sanden.. Men exakt för ett år sedan fick jag nog! Mina värden var dåliga, kläderna alldeles för små och min passion blev att äta. Jag har mycket kunskap om kost och hur det påverkar kroppen men det hjälpte mig inte, tills jag ställde mig på vågen. Nu ett år efter har jag lyckats gå ner 20 kilo, fått bättre värden, mer ork och en stor passion för hälsa,kost och träning. Det har inte varit lätt men jag har ALDRIG dietat. Jag har haft min "ätar-dag" en gång i veckan. Ätit talriksmodellen och motionerat i lagom mängd. Inga blod svett och tårar här inte. Så därför har jag också lagt bakningen lite på hyllan så jag inte ska frestas av allt. Nu har jag börjat igen, med nyttigare recept, mera glädje och en hel del passion. Hälsa är a och o i våra liv. Mår vi fysiskt bra, njuter vi mer, blir sällan sjuka och har mer energi. Jag har hittat träningen. Något jag nog alltid kommer att ha kvar i mitt liv, det har gett mig så mycket glädje. Inte bara viktmässigt utan psykiskt hjälp mig med. Vill bara säga till er alla där ute som kämpar. Ni klarar det och tänk ALDRIG diet. Tänk livsstil. Ät det ni gillar fast med måtta. Jag tror inte på all den här LCHF skiten, vilka enorma problem det skapar i framtiden för människorna. Det är inte naturligt. Jag tror på nyttig "vanlig" kost, motion och tålamod! Lycka till ni alla!
Jag ska bli bättre nu på att lägga upp lite mer recept! Imorgon får ni ett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar