onsdag 12 december 2012

Nyttiga muffins

Denna eviga förkylning.. Efter en vecka av ofrivilliga "vilodagar" (om man inte räknar med promenader!?) fick jag nog och började träna igen. Jag är helt slut nu efter två dagar. Håller tummarna för att jag inte blir sjuk nu igen. Det känns som att jag blivit påkörd av en lastbil full med betong. Gud..
Jag är en allt eller inget tjej. Jag vet inte vad ordet lagom betyder. Tränar jag så tränar jag. Känner jag något så säger jag det oavsett konsekvens. Är jag glad så är jag jätte glad, osv.. Ibland är det härligt att känna så mycket men det kan bli riktigt jobbigt också. Tankarna får inte riktigt plats någonstans och det gör mig frustrerad och irriterad att jag inte har kontroll. Därför är både bakning och träning otroligt viktigt för mig. Jag får ut mina negativa känslor och får glädje av det som gör mig lyckligast!

Mina tycker-synd-om-mig-själv pepparkaksmuffins

2 ägg
1 dl sukrin
1 msk pepparkakskrydda
1 dl mandelmjöl
1/2 dl bakpro
1/2 valfritt mjöl
1,5 tsk bakpulver
lite vaniljpulver
1 dl kvarg
1/2 dl mjölk
en nypa salt

Frosting
100 g philadelphiaost
05-1 dl sukrin mellis
vaniljpulver
1 msk citron

Sätt ugnen på 200 grader
Vispa socker och ägg pösigt. Blanda de torra ingredienserna för sig. Blanda ihop allt.
Smöra en muffinsplåt eller använd silikonformar. Grädda i ca 10 minuter.
Blanda ihop frosting och bred den på muffinserna när de svalnat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar