tisdag 5 april 2011

När jag började baka bröd var jag imponerade att jag ens kunde baka bröd. Ju mer tiden gick desto mer kräsen, onöjd och irriterad blev jag att bröden inte kunde bli som jag tänkt mig. Jag strävar alltid efter perfektion och jag kan inte säga att jag någonsin varit riktigt nöjd med något bröd. Antingen är dom inte så tilltalande utseendemässigt. Smaken är inte riktigt perfekt, för hårt gräddat, för ljusa, för stora, för små osv osv. Men kanske är det bra? Det kanske är bra att sträva efter att bli bättre, för om man vore nöjd vad kan man då förbättra? Hur kan man bli en riktigt duktig bagare då? Jag vet att jag kan baka, jag har hört många som sagt att dom aldrig ätit godare bröd men jag är inte nöjd... Jag övar varje dag för att bli duktigare och duktigare så att jag snart kan öppna eget. Längtar så oerhört.... Jag vet att jag måste jobba med mitt självförtroende. Det var det dom sa på bageriet. Allt var bra och jag har alla möjligheter för att lyckas men... Jag är i vägen för mig själv. Jag förstör för mig själv genom att aldrig tro på mig själv. Men nu, tack vare mångas stöd och hjälp så känner jag mig bättre och bättre för varje dag! Vi alla har våra svaga sidor och de gäller att hitta dom, lösa dom och våga ändra på sig själv!





1 kommentar:

  1. Så gott allt ser ut kämpa på syrran!!!! Malin

    SvaraRadera