lördag 2 april 2011

Jag håller på att hitta det perfekta ingredienserna till fruktbröd. Jag fullkomligt älskar fruktbröd nu, speciellt lite mörkare. Nu gjorde jag ett bröd som var ungefär hälften råg och hälften vetemjöl. Men det var lite för mörkt. Lite för syrligt, grovt och tråkigt. Ska göra ett nytt försök nästa vecka med mer vetemjöl i och kanske lite honung eller mörk sirap. Jag har precis sökt utbildningen Bagare/Konditor på burgårdens utbildningscentrum här i Göteborg. Det här är tredje gången jag söker och hoppas jag kommer in nu. För det är det här jag vill göra resten av mitt liv. Det enda jag tänker på är bröd. När jag vaknar, somnar, äter, tittar på tv. Ja hela tiden får jag ny inspiration, motivation och ideér.




Rågbröd





4 kommentarer:

  1. Kul att du hittade till mitt bygge. Jag har ingen utbildning men jag har bakat länge. Och nu håller jag på att lära mig surdeg. Det är så spännande.
    Karin

    SvaraRadera
  2. Låter som ett gott bröd och hoppas du kommer in på utbildingen, är själv sugen på att gå den :-)

    SvaraRadera
  3. Tack! Det hoppas jag med! Sök!!!

    SvaraRadera
  4. Härligt bröd!

    Hoppas du kommer in på utbildningen.

    Tjohej!

    /Martin
    martinbakar.se

    SvaraRadera