söndag 10 mars 2013

Blåbärsscones

Något av det bästa jag vet är scones. Scones är perfekt som frukost, fika eller när man är sugen på något gott. På söndagar har jag min lyxfrukost dag. Medans andra ser framemot helgen så ser jag framemot lyxfrukosten. Idag bestoden den av nyttiga blåbärsscones, löskokta ägg och kaffe. Mums!

Mandel och blåbärsscones
2dl mandelmjöl
1 dl havremjöl (mixad havregryn)
0.5 dl sojamjöl
0.5 dl kokosmjöl
0.5 dl bovetemjöl
1 dl dinkelsikt.
1/2 tsk salt
1.5 tsk bakpulver
Ca 0.5 dl sukrin/stevia strö
1 ägg
1.5-2 dl mjölk
1.5 dl frysta blåbär
En nypa vaniljpulver.

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda de torra ingredienserna för sig. Vispa ihop ägg och mjölk blanda allt och tillsätt blåbären sist. Klicka ut till 7 scones. Grädda i ca 15 min. Njut!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar