fredag 1 mars 2013

Fröknäckebröd

Hade en fantastiskt bra Finlands resa, långa promenader och lugn träning. Då jag fått problem med nacken och axeln, första stadiet till diskbråck, får jag inte träna på ett par veckor!? Jag går hos sjukgymnast och får helt enkelt bita ihop nu. Det känns jätte surt då träning och hälsa är mitt liv men jag vet att jag körde för hårt, tränade för mycket och för ofta dessutom började jag med crossfit då min kropp inte riktigt var redo för det. Så för alla er därute som vill börja med crossfit, var försiktiga, tänk på era kroppar!! Träna stabilitetsträning, träna upp det inre bål musklerna så detta inte händer er.
Jag har istället pluggat mycket om kost och träning, bakat i mängder och myst med mina katter. Helt ok ändå.

Knäckebröd med frön:
1 dl sesamfrön
1,5 dl solrosfrön
0,5 dl linfrön
0,5 dl grahamsmjöl
1 dl sojamjöl
1 dl havregryn
1 dl rågflingor
2 msk havrekli
1 msk fibrex
1-1,5 tsk hel kummin
1/2 tsk mineralsalt
2-2,5 dl vatten

Sätt ugnen på 175 grader. Platta ut degen på en bakplåtskläddplåt och grädda först i 10 min. Ta ut och skär i bitar, sedan grädda i ytterliggare 20-30 min tills det stelnat och fått lite färg. NJUT!!


2 kommentarer: