tisdag 12 februari 2013

Proteinbars choklad

Sen jag var ett litet barn har jag älskat choklad. Choklad är min svaghet, min njutning och min favorit. Då jag förstår att man inte kan proppa i sig massa choklad varje dag har jag upptäckt det fantastiska med proteinpulver. Vilka oändliga möjligheter jag har nu. Varför jag la av med bakningen ett tag var dels för att jag faktiskt inte vågade baka och bli frestad då jag kämpade med vikten. Vad jag inte förstod då var att det går faktiskt att baka fantastiska godsaker och nyttiga, goda bröd som INTE innehåller en massa onödiga kalorier. Här kommer ett recept på otroligt smarriga proteinbars med smak av chokladbollar. Ät dom efter träning, efter middagen eller när sötsuget tar över.

Proteinbars

0,5 dl jordnötssmör 
1 dl kvarg
1 dl minimjölk
1-2 msk vatten
3,5 dl havregryn
0,5 dl krossade linfrön
2 dl proteinpulver choklad (jag använde gourmet pro/blandprotein)
1,5 msk kakao
3 msk riven kokos
0,5 dl sukrin
1 msk agavesirap/honung

Blanda ihop allt. Klä en form med plastfolie, platta ut degen
Ställ in i frysen och låt stelna, skär sedan i portionsformar ca 10 st
Förvara dom i frysen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar