fredag 22 oktober 2010

Baguetter

Samma deg smakar annorlunda beroende på hur du formar degen. Baguetter blir knaprigare. Frallor blir saftiga med en knaprig skorpa och stora bröd likaså men med lite mindre skorpa eftersom du skär i brödet. När jag bakar levainbröd gör jag oftast frallor och baguetter för att jag tycker att det är godast och enklast. Jag gör först så många frallor som det får plats på bakstenen sen gör jag baguetter. Eftersom jag har en baguetteplåt så låter jag mina baguetter vila i kylen, den är nonstick så degen fastnar inte, tills frallorna är klara. En annan anledning varför jag oftar bakar baguetter och frallor är för att jag är så jäkla dålig på att skära stora bröd. Det blir alltid snett och antingen för tjocka eller för tunna bitar. haha.


Mina baguetter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar