tisdag 5 oktober 2010

Äpplen

Jag älskar äpplen. Jag älskar varma äpplen med kanel och vaniljsås, äpplekanel muffins men speciellt i bröd. Äpplen ger inte så mycket smak utan den ger en syrlighet i brödet som är så gott och dessutom blir brödet super saftigt. Jag åkte igår till Finland (Joutseno).Här bor min andra familj, dvs syster och bror. Detta är som mitt andra hem och jag älskar tiden jag får spendera i Finland med mina kära, långt ifrån stressen.  I alla fall, jag upptäckte idag när jag var i trädgården att min brorsa och hans frus äpplen är de godaste äpplena jag någonsin ätit. Gissa om jag blev glad? Har ätit så mycket äpplen att jag har ont i magen nu. Så i veckan blir det Levainbröd alt, vanligt ljust bröd med rivet äpple. Äpplepaj, äpplekaka och kanske risgrynsgröt med äpple i? Det låter väldigt gott tycker jag.

Deras nya hund. Zico ,5 månader gammal. super söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar